Завантаження ...

Реєстрація статуту територіальної громади: особливості отримання адміністративної послуги

Для отримання адміністративних та державних послуг українські користувачі можуть швидко знаходити потрібну інформацію на порталі Гід.

Нова платформа містить відомості про порядок надання, вартість, терміни та результати будь-яких послуг, по які українці звертаються до державних органів. В реєстрі онлайн-сервісу Гід з державних послуг представлено актуальні відомості, підкріплені нормативно-правовою базою. Для здійснення діяльності територіальним громадам потрібно зареєструвати статут. Дані про порядок та процедуру реєстраційного процесу викладено на порталі Гід під ідентифікаційним номером 00998.

Умови та випадки надання послуги

Територіальні громади створюють для вирішення спільних соціальних, політичних, економічних питань, які є важливими для мешканців адміністративно-територіальних одиниць. Оскільки сукупність громадян є соціально дієздатним та політично активним угрупованням, потрібно реєструвати статут територіальної громади як самодостатнього формування людей, спроможних на відповідальне керування власними справами. Громади діють на законних підставах, мають статус самодостатнього суб’єкту із забезпеченням власними матеріально-фінансовими ресурсами.

Територіальна громада об’єднує мешканців, що постійно проживають на спільній території в межах села, селища, міста. Це також добровільне об’єднання людей декількох населених пунктів з єдиним адміністративним центром. Особливості реєстрації статуту громади:

1. Реєстрацію здійснює територіальний орган Міністерства юстиції.

2. Замовити послугу можна особисто або через законного представника.

3. Термін надання адміністративної послуги складає 30 робочих днів.

4. Вартість реєстрації статуту територіальної громади є безкоштовною.

5. Звернутися до Мін’юсту може представницький орган місцевого самоврядування.

Також подати заяву, складену за встановленою формою, можна до Центру надання адміністративних послуг за місцем реєстрації територіального громадського формування. Якщо документи надає уповноважений представник, треба пред’явити примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію паперів, що підтверджують повноваження представника.

Що потрібно для реєстрації статуту

Послуга є безкоштовною, тож сплачувати адміністративний збір не треба. Заявнику слід підготувати наступний перелік документів:

● заява, складена за встановленою формою;

● два примірники статуту територіальної громади;

● електронні версії статуту;

● витяг з протоколу засідання представницького органу;

● копія рішення про затвердження статуту громади.

Надання адміністративної послуги має бути оформлене певними результатами. До реєстру статутів територіальних громад вносять відповідний запис. Оприлюднення інформації здійснюється на офіційному порталі органу реєстрації статутів. Результатом послуги також може бути примірник статуту, рішення про реєстрацію або свідоцтво про державну реєстрацію статуту територіальної громади. У наданні послуги заявникові можуть відмовити з обґрунтованих причин, наприклад, якщо статут не відповідає конституційним нормам та законам України.

Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями: