Завантаження ...

У Сумах департамент соціального захисту населення звітує про роботу зі зверненнями громадян

У департаменті соціального захисту населення підбили підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2020 рік.



У департаменті соціального захисту населення підбили підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2020 рік.

Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до департаменту за звітній період свідчить про зменшення їх кількості на 22% (на 834 звернення) у порівнянні з відповідним періодом 2019 року.

Загалом до департаменту надійшло 3000 звернень, з яких 1584 – письмові та 1416 – усні (звернення на «Урядовий контактний центр», до Сумського обласного контактного центру, на особистому прийомі в керівників міста та в керівників департаменту). Порівняльна статистика вказує на збільшення письмових звернень на 122%, а щодо усних – на зменшення на 55%.

Серед усних звернень 77% (1090) складають звернення на «Урядовий контактний центр» та до Сумського обласного контактного центру (менше на 662 звернення або на 38% ніж у минулому році) та 23% – це звернення на особистому прийомі у керівників міста та керівників департаменту. Кількість звернень на особистому прийомі зменшилася на 55%, що пов’язано з загальнонаціональним карантином (особисті прийоми не проводились).

За категоріями авторів серед загальної кількості звернень переважали звернення від учасників бойових дій (947), далі: особи з інвалідністю – 255; одинокі матері – 171, «діти війни» – 105; ветерани праці – 89; ветерани військової служби – 47; учасники війни – 38; особи з інвалідністю внаслідок війни – 69; багатодітні сім'ї – 60; учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та постраждалі – 28; жінки, які мають Почесне звання «Мати-героїня», – 3. Інші категорії (зі звернень яких або неможливо визначити статус особи, або ж така категорія відсутня в класифікаторі) складають найбільшу частку – 1188 звернень (40% від загальної кількості звернень).

За соціальним станом авторів звернення розподілилися: пенсіонери за віком та пенсіонери з числа військовослужбовців – 765, військовослужбовці – 738, робітники – 296, безробітні особи – 284, підприємці – 38, працівники бюджетної сфери та державні службовці – 19, інші категорії, що не зазначені в класифікаторі звернень, – 860.

Серед найактуальніших питань, що порушувалися в зверненнях протягом року традиційно залишились: виплата щорічної разової грошової допомоги до 5 травня (862); призначення житлової субсидії (665); призначення та виплата державної допомоги (478); отримання пільг на оплату житлово-комунальних послуг (380); надання матеріальної допомоги (377).

Інші поширені питання, з якими звертались сумчани, стосувалась пенсійного забезпечення, забезпечення санаторно-курортним лікуванням та виплат компенсацій, побуту осіб з інвалідністю, соціального захисту «чорнобильців», забезпечення засобами пересування, автотранспортом, забезпечення продуктовими та новорічними подарунками тощо та склали 9% від загальної кількості.

У тому числі, заявники порушували питання щодо отримання роз’яснень порядку надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій готівковій формі та грошовій безготівковій формі, призначення допомоги на дітей одиноким матерям, малозабезпеченим сім’ям, нарахування компенсаційної виплати «муніципальна няня» та інші.

Основним фактором збільшення звернень із питань матеріальної підтримки в установі назвали поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, таких до департаменту надійшло 50 (забезпечення продуктовим набором (16 звернень); виплата разової грошової допомоги в зв’язку COVID-19 (11 звернень); виплата допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які належать до 1–2 групи платників єдиного податку (14 звернень); забезпечення засобами індивідуального захисту (5 звернень); відшкодування коштів за лікування COVID-19 (4 звернення).

На всі звернення надавалися обґрунтовані відповіді в передбачений законодавством термін, у яких роз’яснювалися положення чинного законодавства, право громадян на звернення за захистом своїх прав і законних інтересів до суду (14% звернень (423) розглянуто в термін до п’яти днів; 48% звернень (1439) розглянуто в термін до 15 днів, 38% звернень (1 138) розглянуто в термін до 30 днів).

Із загальної кількості звернень вирішено позитивно 678 (у ці дані входять відповіді громадянам, які не мали інформації про призначення субсидії з об’єктивних причин – отримання відповідей на запити, розгляд на комісії, повідомлення про призначення державних соціальних допомог, ін.), відмовлено в задоволенні – 233, надано мотивованих роз’яснень – 2076, направлено для виконання за належністю – 13.

Директором департаменту під особистий контроль взято розгляд 69 звернень від осіб з інвалідністю внаслідок війни та три звернення від жінок, яким присвоєно Почесне звання «Мати-героїня»: з питань надання матеріальної допомоги; монетизації пільг; виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня; виплати компенсації за шкоду, заподіяну здоров’ю, внаслідок аварії на ЧАЕС; призначення державної соціальної допомоги; ремонту житлового приміщення; надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг; виділення фінансування на проведення ремонту крісла-колісного особі з інвалідністю; підключення газопостачання. Звернень від Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу до департаменту не надходило.

Повторних звернень розглянуто 32 (12 письмових та 20 усних), які стосувались призначення житлової субсидії, надання матеріальної допомоги, пільг на оплату житлово-комунальних послуг, санаторно-курортного лікування, призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям. Причина повторних звернень – відсутність законних підстав для позитивного вирішення поставлених питань, неможливість проведення особистого прийому, що ускладнило комунікацію з певними категоріями громадян (особи з інвалідністю, особи похилого віку тощо).

Також розглянуто 14 колективних звернень, у тому числі одна електронна петиція опрацьована як колективне звернення, оскільки в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів («Забезпечення житлом безхатченків»).

Із початку карантину через скриньки громадянами передано 31212 пакетів документів. Основні питання стосувалися оформлення державних соціальних допомог та субсидій (23916), надання пільг (4028), матеріальної допомоги (1838).

На багатоканальну телефонну лінію «78-88-88» звернулось понад 25 тис. громадян із різних питань соціального захисту. Найактуальнішими питаннями були: оформлення житлових субсидій (9068), призначення та виплата ДСД (6181), одержання пільг (5025).

Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями: