Де шукати графіки аварійних відключень світла сумчанам?

11 та 20 жовтня на території Сумської області, за розпорядженнями НЕК "Укренерго", АТ "Сумиобленерго" застосовувалися графіки аварійних відключень (ГАВ). Такі заходи спричинили певний резонанс в інформаційному просторі.

Доволі часто споживачі ставили такі питання:

Де можна знайти графіки аварійних відключень?

Роз’яснення. Інформація про відключення міститься в особистому кабінеті споживача електроенергії "E-Svitlo" (мобільному додатку "E-Svitlo") та/або надходить на електронну пошту, вказану споживачем при реєстрації в цьому особистому кабінеті.

Звертаємо увагу, що споживач отримує повідомлення за фактом аварійного знеструмлення! Відключення відбуваються внаслідок дефіциту потужності електроенергії і лише на підставі розпорядження диспетчера НЕК "Укренерго". Час виконання такого розпорядження фахівцями АТ "Сумиобленерго" - 10-15 хвилин.

Також акцентуємо вашу увагу, що на Сумщині застосовуються саме графіки аварійних, а не погодинних відключень. У разі аварійного вимкнення світла, споживачеві надійде відповідне сповіщення про це (не PDF-файл).

Якщо у вас немає можливості скористатися сервісом "E-Svitlo", то з питань електропостачання ви можете звернутися до кол-центру АТ "Сумиобленерго": 0 (800) 300-247 (безкоштовно), (0542) 659-659.

За яким принципом відбуваються відключення?

Роз’яснення. Під час прийняття рішення про знеструмлення враховується конфігурація електромереж, від яких заживлюються вулиці, їхні потужності та наявність соціально важливих об'єктів інфраструктури (зокрема лікарень). Якщо, приміром, від енергооб'єктів (ліній та підстанцій) живляться лікарні, то будинки (поруч з лікарнями) за такими адресами не знеструмлюються.

Введення ГАВ здійснюється персоналом підприємств електроенергетики та підстанцій електроенергетичних систем шляхом відключення живильних ліній та трансформаторів безпосередньо з центрів живлення, без попередження споживачів та місцевих органів виконавчої влади. Термін реалізації ГАВ становить до 15 хвилин. Тому часу на попередження споживачів немає.

Яка тривалість відключень?

Роз’яснення. Не більше 2 годин. Проте відключення упродовж дня можуть повторюватися, якщо це буде потрібно для збалансування енергосистеми.

Тривалість у перерві електропостачання споживачів під час відключення за ГАВ, як правило, не має перевищувати 2-х годин, а за погодженням з місцевими органами виконавчої влади може становити більший період часу. В складних аварійних ситуаціях допускається багаторазове відключення одних і тих самих ліній за ГАВ з перервою між відключеннями на 1-2 години, повідомляє АТ "Сумиобленерго".