Завантаження ...

Торік Суми стали лідерами за кількістю поданих петицій

Директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна Кохан під час щопонеділкової апаратної наради доповіла про стан роботи з електронними петиціями в 2020 році.



Директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна Кохан під час щопонеділкової апаратної наради доповіла про стан роботи з електронними петиціями в 2020 році.

Посадовець розповіла, що робота з електронними петиціями здійснюється з використанням Єдиної системи місцевих петицій (ЄСМП) у рамках співпраці з Фондом Східна Європа. Минулого року сервіс запрацював у новій версії, а також змінилася його адреса. Оновлення ресурсу відбулося в межах приведення сайтів усіх інструментів електронної демократії, що розміщені на першій національній платформі E-DEM. Доступнішим та зрозумілішим для користувачів став процес авторизації на платформі. З’явився чат-бот, який допомагає знайти відповіді на часті питання користування сервісом або написати звернення до служби технічної підтримки.

У 2020 році через ЄСМП до міської ради надійшло 352 таких електронних звернень. У порівнянні з попереднім роком, це майже вдвічі менше (662 петиції). Разом із тим, за даними Єдиної системи місцевих петицій, торік Суми серед 243 громад та рад, підключених до ЄСМП, стали лідерами за кількістю поданих петицій.

«Це говорить про те, що активних містян, які бажають долучитись до управління містом, зробити його кращим, зручним і комфортнішим стає дедалі більше», – зазначила Антоніна Кохан.

Щодо тематики поданих торік петицій, повідомила директор департаменту комунікацій та інформаційної політики, звернення містян стосувалися широкого кола питань: благоустрою територій, облаштуванню світлофорів та лежачих поліцейських, впорядкування парків та скверів, ремонту доріг і тротуарів, транспортного забезпечення, встановлення дитячих і спортивних майданчиків, роботи комунального і приватного громадського та схеми руху, поводження з безгосподарними тваринами та домашніми улюбленцями, екології та енергозбереження та інше.

Найбільш резонансними, які набрали голоси за декілька днів або навіть годин, були петиції: «Скасування тарифів на час карантину у м. Суми», «Продовжити термін дистанційного навчання в м. Суми», «Переведення шкіл міста Суми на дистанційне навчання до кінця 2020 року» (451 голос), «Зняти заборону на роботу зоомагазинів під час карантину», «Ремонт дороги та тротуару по вул. Пушкіна» (305 голосів), «Повернути односторонній рух на вул. Охтирську».

Згідно з Порядком подання електронних петицій та їх розгляду органами місцевого самоврядування міста, електронні петиції повинні стосуватись питань, що відносяться до повноважень міської ради та її виконавчих органів і мати суспільно-важливе значення. Враховуючи це, частина поданих петицій була відхилена – питання, порушенні у них, не відповідали повноваженням міської ради та її виконавчих органів, («Проблема з теплою водою в гутрожитках СумДУ», «Встановити обмеження максимальної маси вантажних автомобілів для руху на ділянці дороги Суми – Велика Чернеччина – Могриця по дорозі Т1901», «Не обмежувати асортимент магазинів Watsons») або ж їх вирішення вже передбачене у планах міської влади та міському бюджеті на цей рік. Інколи пропоновані петиції повторювали чи дублювали вже розміщені на сайті, тому такі теж відхилялися, пропонуючи авторам долучитися до збору підписів під вже оприлюдненими. Всього протягом 2020 року було відхилено 129 таких звернень (у попередньому – 257).

По 223 петиціях тривав збір підписів (у 2019 році – по 405). Усього протягом минулого року сумчани поставили 26610 підписів на підтримку петицій. Це другий показник серед підключених до ЄСМП громад та рад України.

Торік жителі Сум підтримали 48 петицій. Такі звернення передавалися на розгляд структурних підрозділів міської ради. Протягом року на 46 петицій були надані відповіді міського голови (решта – на розгляді). Це найкращий показник серед усіх громад та рад України, підключених до ЄСМП. Відповіді містили як роз’яснення стосовно порушених питань, так і конкретні кроки влади щодо їх вирішення.

Варто зауважити, що під час розгляду підтриманих петицій були зафіксовані випадки затримки з підготовки відповідей у встановлений термін. Департамент комунікацій та інформаційної політики готував відповідні службові листи для прискорення розгляду петицій, але керівникам структурних підрозділів необхідно бути більш вимогливим до своєчасного надання відповідей на петиції сумчан.

По дев’яти петиціях були підготовлені проєкти рішень, що розглядалися на засіданнях виконавчого комітету. З них були підтримані три: «Перенесення місця стоянки міжміських маршруток з вул. Набережна р. Стрілки»; «Повернути фізкабінет у приміщення амбулаторії № 4 по вул. І. Сірка, 33»; «Проти закриття фізіо-терапевтичного відділення дитячої лікарні Св. Зінаїди № 2».

По п’яти електронних петиціях під час перевірки підписів були виявлені факти організації їх штучної недобросовісної підтримки. З метою реагування були підготовлені проєкти рішень по даних петиціях «Про визначення електронної петиції як такої, що не підтримана». Такі петиції після прийняття рішень про не підтримку були розглянуті як звернення громадян у відповідності до Закону України «Про звернення громадян».

Також виконавчим комітетом розглядалась, але не була підтримана петиція «Снять с должности директора КП «Центр ухода за животными» Катышева В. А.» у зв’язку з не виявленими порушеннями в роботі підприємства за результатами проведеної перевірки діяльності комунального підприємства «Центр догляду за тваринами».

На розгляд міської ради виносилися проєкти рішень по трьох петиціях. По петиції «Романтика – новий РАЦС у м. Суми» рішення не було прийнято, дві інші – «Встановлення протипожежної сигналізації в Сумській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 12 ім. Б. Берестовського та гімназії № 1»; «Заборонити запуск повітряних куль у небо» – були підтримані

Міський голова Олександр Лисенко звернув увагу на те, що електронні петиції, які в установлений термін (45 днів) не набирають необхідної кількості голосів на підтримку, розглядаються як колективне звернення громадян у відповідності до Закону України «Про звернення громадян».

«Якщо петиція не набирає необхідної кількості голосів, ми все одно фіксуємо питання, з яким звернулися містяни до керівництва міста, депутатського корпусу чи виконавчого комітету. Ми все одно в обов’язковому порядку реагуємо», – запевнив очільник обласного центру.

Таких петицій у 2020 році було 171, тоді як у 2019 році – 272. По усіх авторам надалиі відповіді та роз’яснення.

Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями: