Завантаження ...

На Сумщині активізувались шахраї – поліції закликає жителів області бути уважними та обачними

Станом на сьогоднішній день до поліції від жителів області надійшло більше двохсот повідомлень про скоєння шахрайських дій. Більше третини з зареєстрованих фактів поліція вже розкрила.



Станом на сьогоднішній день до поліції від жителів області надійшло більше двохсот повідомлень про скоєння шахрайських дій. Більше третини з зареєстрованих фактів поліція вже розкрила.

Як свідчить поліцейська статистика, левова частка всіх афер – це телефонні та інтернет-шахрайства: «ваш родич в поліції», «дзвінок з банку», «купівля неіснуючого товару», «ваша картка заблокована» тощо. Схеми ці давно відомі, однак і по цей час залишаються дієвими - мало не щодня до поліції звертаються обмануті зловмисниками громадяни, а приблизна загальна сума завданих людям збитків сягає шестизначних чисел.

«Ми проводимо масштабну профілактичну роботу, аби попередити якнайбільшу кількість громадян про можливі схеми та пастки зловмисників: розповсюджуємо листівки і флаєри, розміщуємо бігборди, через місцеві телерадіокомпанії транслюємо відеоролики та організовуємо «прямі ефіри» відповідної тематики, - говорить Микола Худенко, т.в.о. заступника начальника ГУНП в області. – Однак, незважаючи на всі ці заходи, кількість ошуканих громадян не зменшується. Так, наприклад, тільки за останні дві доби жертвами обманщиків стали ще дві жительки Конотопщини».

У першому випадку жінка намагалася придбати через Інтернет вподобане крісло, у другому – відновити доступ до нібито заблокованої банківської картки. Наразі за обома цими фактами конотопські слідчі відкрили кримінальні провадження за ч. 1 ст. 190 Кримінального кодексу України (шахрайство) та вживаються всі необхідні заходи для встановлення осіб зловмисників та їх місця знаходження.

Проблематика у розкритті телефонних та інтернет-шахрайств полягає у тому, що зловмисник, зазвичай, знаходиться в іншому регіоні держави. При цьому використовуються одноразово і сім-картки у мобільних телефонах, і банківські картки. Неодноразово оперативники виявляли, що зловмисники знаходяться або на тимчасово окупованих територіях, або перебувають у пенітенціарних закладах. У першому випадку їх неможливо затримати, у другому виникають серйозні проблеми зі збором доказової бази. Проте, навіть незважаючи на всі ці труднощі, поліція розкриває, і досить успішно, такі злочини. Однак злочин краще упередити, аніж розслідувати. Тож працівники поліції знову нагадують громадянам правила, дотримання яких допоможе вберегтися від шахрайських посягань.

  1. Ніколи не слід вірити незнайомими телефонним співрозмовникам, ким би ті не називались - поліцейськими, лікарями, банківськими співробітниками чи представниками інших державних установ. Справжні працівники державних та фінансових структур можуть лише запросити вам до тих установ, офіційними представниками вони являються. І тільки у вашій особистій присутності, а не по телефону, можуть вирішувати виниклі проблеми чи питання.
  2. Пам’ятайте: якщо вам повідомляють про те, що хтось з ваших рідних потрапив у ДТП, чи раптово захворів, травмований, затриманий поліцією і так далі – негайно кладіть слухавку. Співрозмовник може передзвонити вам знову, умовляти і навіть погрожувати. Однак ваше головне завдання – перервати розмову. Спробуйте зв’язатись з людиною, про яку йдеться мова, чи з тим, хто може знаходитись поряд з нею. Або ж наберіть номер «гарячої» поліцейської лінії «102» - оператор перевірить отриману вами від незнайомців інформацію і дасть пораду, куди слід звернутися, якщо це й справді необхідно.
  3. Жодним чином не погоджуйтесь на умови незнайомців, особливо якщо вони вимагають терміново зібрати і передати їм гроші.
  4. Якщо вам подзвонили начебто з банку і під різними приводами випитують коди доступу до ваших карток чи рахунків – негайно покладіть слухавку. Всю необхідну інформацію про рух коштів можна дізнатися, звернувшись на «гарячу» телефонну лінію свого банку. Нині такі лінії має кожен державний банк. Тож перш, ніж виконати малозрозумілі для себе операції незнайомих вам осіб – зверніться до справжнього банківського спеціаліста. Для цього вам необхідно або особисто прийти до найближчої філії свого банку, або ж зателефонувати на його цілодобову безкоштовну лінію, номер якої вказаний на зворотньому боці вашої банківської картки.
  5. Аби уникнути інтернет-шахрайств, громадянам слід користуватися виключне перевіреними веб-сайтами. Солідні інтернет-магазини та інтернет-аукціони мають свою службу безпеки, і страхують кожну угоду, аби виключити випадки шахрайства. Це дещо збільшує суму покупки, проте клієнт має можливість отримати відшкодовані збитки.
  6. Основні ознаки «липового» оголошення – занадто низька ціна на виставлений товар, вимога продавця про передоплату та короткий термін угоди. Пам‘ятайте: немає жодної гарантії в тому, що вже оплачений товар знайде свого адресата.
  7. Користуйтеся послугою «накладний платіж». Це дозволить отримати товар, оглянути й оцінити його технічний стан, і лише потім або оплатити покупку, або ж повернути її продавцю. Таким чином ви збережете ваші статки і не порушите інтересів свого партнера.
  8. Ще один нюанс, який повинні знати громадяни при покупці товарів через інтернет, так це те, що навіть фото накладної квитанції про вже відправлений товар не може бути гарантом отримання замовлення. В останній час почастішали випадки, коли продавець насилає квитанцію про відправлену через логістичну компанію покупку, отримує від покупця оплату, а потім посилку відкликає і забирає її зі складу.

Тож будьте уважними під час спілкування з телефонними співрозмовниками, за жодних обставин нікому не перераховуйте і не передавайте свої заощадження. Пам‘ятайте: краще сплатити трохи дорожче й замовити товар у перевіреного інтернет-магазину, аніж спокуситися на низьку ціну і врешті залишитися взагалі без грошей.

Відділ комунікації поліції Сумської області

Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями: